Hus uppdatering

Det känns som att det går ganska bra för oss nu! Eller rättare sagt, vi börjar äntligen se lite resultat på några av våra många påbörjade projekt!
Amelies rum är nästan klart! Igår målade jag hennes sovalkov och på kvällen satte vi upp tapeterna även där. Idag tänkte jag måla golvet. Eftersom golvet i hennes rum dragit ihop sej ngt så måste det skarvas lite i kanterna, pappa har lovat hjälpa till med detta men dom är i fjällen och fiskar så det får vänta några dagar. Men bortsett från det så är det bara att smälla dit listerna igen! Jag ska iofs måla garderobsdörrarna också.. men det hinner jag nog imorgon!

Kontoret rullar på det med.. Golvet är slipat och ska målas, Niklas har spacklat väggarna och jag har börjat måla det pärlspontade trätaket. Fyyy va tråkigt det är!!! Kommer ta evigheter, jag ger alltid upp efter ca 5 brädor.

Golvet i köket och hallen är numera både betsat och lackat. det blev ganska bra, lite blankare än vad jag önskat, man skulle ju kunna tro att en lack som kallas matt faktiskt ÄR matt, men icket. Nåja jag får väl trösta mej med att den blanka lacken måste vara vansinnigt blank! Nu ska det bara härda tills på söndag så kan vi ställa tillbaks möblerna (köksbordet allstå) igen! Jag länktar bara tills jag får tid att måla väggarna vita så det mörka golvet kommer till sin rätt!



Kommentarer
Postat av: Moa

Hej hej.. Verkar gå bra för er med renoveringaran. Väntar spänt på före och efterbiliderna så jag får se hur ni får det. Antar att det är kul nu när ni får fixa och dona i ert eget. Antar en hel del jobb men att man får det som man själv vill är inte fy skam. Vi börjar med vår hus till våren. Det är bestämt nu. Våra gäster ska ha flyttat ut i April så det ska bli skoj faktiskt. Så nu är det ritningar och bygglov som ligger på agendan för oss.

Kram kram

2009-08-05 @ 14:10:35
URL: http://moavill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0