Husbilder

Nu har jag fotat lite! Tänkte att det kan ju vara kul att dokumentera våra "framsteg". Golvsliparen har kommit så golvet på övervåningen är nästan klart. Vi ägnade hela söndagen åt att riva ut dom gamla golven i köket och hallen, det är ett fantastiskt fint trägolv under med breda täta plankor. Man blir förvånad över hur dom kunde tycka att plastgolven var bättre.
Igår var jag och köpte bets till hall och köksgolvet, jag vill ha svarta golv men ändå med träkänsla så jag vill inte måla. Det ser inte lovande ut. Betsen är väldigt tunn så det gula i trät lyser igenom. Just nu ser det nästan mer grönt ut. Jag håller på att testa på en bräda nu så jag kör väl på ett varv till och hoppas att det täcker bättre då. Annars vette fan hur jag ska få till det som jag vill ha det!

Här kommer iaf lite bilder från vårat renoveringskaos!


Köket före golvrivning.


Trappan, heltäckningsmattan borttagen, limmet skrapat, nu är det bara slipning kvar!


Vårat blivande kontor, nu med trägolv och trätak.


Sovalkoven i Amelies rum, har målat trätaket vitt.


Amelies rum, målar och spacklar, sen ska det upp en fondtapet.


Hallgolvet efter mattrivningen.


Köket efter att vi rivit ut mattan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0