Uppdatering

Dom senaste två veckorna har jag varit så stressad att jag knappt kunnat sitta vid datorn. Absolut inte skriva ngt i bloggen iaf! Men nu börjar det släppa lite hehe. Vi har slitit som dårar för att få iordning såpass att huset att vi kan känna att vi faktiskt bor här, plus att det är viss prio på att få Amelies rum klart. Hon har ju inte sett sina egna leksaker sedan vi flyttade från luleå i början av Juni. Så Sen vi fick tillgång till huset har vi rivit tapeter i amelies rum (och sovalkov) Lagat golvet i Amelies rum, rivit ut det fula innertaket av papp och fått fram det gamla mkt snyggare trätaket! Grundmålat samt målat trätaket vitt.
Sen har vi rivit ut både golv och tak i det som ska bli vårat kontor, det är ju lite småbrådskande det med för vi vill ju gärna få in våra datorer! Så där har vi numera trätak och trägolv. På måndag kommer golvsliparen så tills dess ska även köks och hallgolvet vara utrivet och orginalgolvet blottat. Jag hoppas innerligt att det är fina golv under plastmattorna.

Bara för att vara säker på att ha helt fullt upp har jag även rivit bort heltäckningsmattan från trappen! Jag har fått mååånga kommentarer om det projektets hopplöshet. Alla verkar känna till hur elendigt hemskt det är att skrapa lim från en trappa! Men jag har faktiskt bara två trappsteg kvar nu! Så jag känner mej som att jag vunnit en tävling i Robinson ungefär. Jag har nog sett ungefär så ut också varje kväll, skitig och blöt i svett!

Sen har jag även pysslat på med småsaker som att fixa toan uppe, byta knoppar på skåpdörrarna, montera nytt duschset, ny toasits etc. Målat alla skåpar i köket invändigt och städat hela huset. 
Jag har tagit bort nästan alla perienner och det blev såå mkt finare! Persiennerna var mörka och trasiga och fönstrena ser mkt mer öppna ut nu.

Igårkväll packade vi upp nästan alla lådor! Ja förutom dom som ska in i vardagsrummet och kontoret, för dom rummen "finns" ju inte än. Övriga lådor är utburna i garaget för att ge en mer hemtrevlig känsla hehe.

ikväll kommer Elin därav det stora rycket med kartonguppackning! Vilket var bra för vi behövde en spark i baken på den fronten! Det ska bli skönt att ta det lite lugnare en helg:) Idag ska jag tom ta på mej rena kläder och sminka mej! wohoo!

Nä nu ska jag ta lite bilder av projektet, brb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0